برگزاری هیات کودکان با برنامه های متنوع :قصه گویی، نقاشیو کادردستی
برگزاری روضه های خانگی
برگزاری روضه های خانگی
جهاد حوزوی
کلاس امام شناسی با بیان زندگینامه امام حسین علیه السلام به صورت مسابقه در طرح جهاد حوزوی در یکی از روستاهای شهرستان
صلی الله علیک یا ابا عبدالله علیه السلام
خواهران طلبه باید با الگوگیری از رزمندگان، درس مجاهدت در برابر دشمن را در زندگی اجرائی کنند
خانم فیروزجائی در نشست با طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) کلاردشت با اشاره به بعد اخلاقی نهضت حسینی گفت: حادثه کربلا تجلی عرفان، اخلاق و ارزش های انسانی بود؛ خداوند نیز در آیه 25 سوره حدید، جهاد را در کنار اخلاق و قبل از جهاد بیان کرده است، یعنی سلاح نخست تبلیغ زبان است و اگرجواب نداد جهاد باید کرد.
وی افزود: در آیات و روایات زیادی از جمله آیه 112سوره توبه به ویژگیهای مجاهدین اشاره شده و خصوصیاتی مانند عابد بودن، توبه، سجود، رکوع. و غیره را برای این گروه ذکر کرده است.
فیروزجائی تصریح کرد: دین ما جهادش با اخلاق همراه است؛ پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در جنگ ها، اخلاق را حتی نسبت به دشمن خود را رعایت کرده و کسی حق غارت اموال، آسیب زدن به درختان و حیوانات را نداشت؛ امام حسین(علیه السلام) نیز در نهضت عاشورا در تمام مراحل جنگ این رأفت و اخلاق حسنه را با سپاه دشمن داشت.
وی اظهار کرد: عاشورا سراسر معرفت و اخلاق بود و این روحیات اخلاقی را ما در 8 سال دفاع قدس نیز شاهد بودیم؛ مثلا نحوه برخورد رزمندگان با اسرای عراقی و یا برپائی نماز های جماعت اول وقت در سنگرها با تأسی از نماز امام حسین(ع) در ظهر روز عاشورا که دارای ویژگی های خاصی بوده است.
فیروزجائی در پایان خاطر نشان کرد: شهدا و رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس با اقتدا به مولایشان امام حسین(علیه السلام) یک نبرد حسینی و اخلاق مدار را به نمایش گذاشتند؛ امروز نیز ما خواهران طلبه باید با الگو گرفتن از واقعه عاشورا و جنگ تحمیلی، درس های اخلاقی، عرفانی و مقاومت و مجاهدت در برابر دشمن را در تمام مراحل زندگی پیاده کنیم.
فضاسازی مدرسه به مناسبت ماه محرم
برگزاری ایستگاه مطالعاتی یک دقیقه ای در مدرسه علمیه الزهرا(س)
برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت ماه محرم و دفاع مقدس به روایت تصویر
عاشورا
عاشورا، تداوم رسالت انسان در پهنه خلقت است.
برگزاری همایش عاشورایی در مدرسه علمیه الزهرا (س)
یاران امام حسین (ع) فضایلی مانند بصیرت در دین ، ارتباط عاشقانه با خداوند ، شجاعت کم نظیر داشتند.
به گزارش خبرنگار مدرسه علمیه الزهرا (س) کلاردشت همایش عاشورایی در مدرسه علمیه الزهرا (س) کلاردشت برگزار گردید.
استاد مهدیان در جمع اساتيد، دانش آموختگان ، طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) و عده ای از بانوان شهرستان کلاردشت الگو قرار دادن سیدالشهدا و یارانشان را در تحقق ارتقای فرهنگ کاربردی و ترویج سبک زندگی امام حسین (ع) و یاران با وفایشان، با الهام از برداشت های تربیتی واقعه عاشورا ضروري برشمرد و عنوان كرد: یاران امام حسین (ع) آنقدر از خود افتخار به جای گذاشتند که زبان توان بیان آن همه بزرگواری و شجاعت را ندارد، آنان فضیلت های بسیاری داشتند ، از جمله: بصیرت در دین ، ارتباط عاشقانه با خداوند ، شجاعت کم نظیر و فضایل دیگر.
وی خاطرنشان کرد: در قیام عاشورا افراد بسیار زیادی در جبهه باطل و دشمن بودند که هیچ کدام از آنها هرگز عاقبتبخیر نشدند و هیچگاه در زندگی روز خوش ندیدند.متاسفانه این افراد به قدری در زندگی خود حرام خورده بودند که در روز عاشورا ندای “هل من ناصر ینصرنی” را نشنیدند و تمام هستی خود را فدای دنیای فانی کردند و شکست خوردند و در مقابل بزرگانی بودند و در یاری امام زمان خویش بر یکدیگر سبقت گرفته، عاشقانه از حریم ولایت و حرمت فرزند رسول خدا (ص) دفاع و حمایت کردند.
استاد مدرسه علمیه الزهرا کلاردشت مهدیان با نقل وقایعی ازکربلاخاطرنشان كرد: دهم محرم سال ۶۱ هجری، حادثه عظیم عاشورا، شهادت امام حسین علیه السلام و 72 تن از یاران از جان گذشته ایشان رقم خورد. قیامی که حضرت اباعبدالله حسین (ع) برای برپایی و اقامه دین مبین اسلام، همراه خانواده خویش، حج خود را نیمه تمام رها کرد و برای ادای رسالت مهمی به سوی کربلا حرکت کردند. افراد بسیاری در واقعه عظیم عاشورا به ایفای نقش در جبهه حق و باطل پرداختند. آنهایی که دل در گرو محبوب حقیقی نهاده بودند، در یاری امام زمان خویش بر یکدیگر سبقت گرفته، عاشقانه از حریم ولایت و حرمت فرزند رسول خدا (ص) دفاع و حمایت کردند. اما گروهی که فریفته مال و مقام دنیوی شده بودند و پاداش دنیای فانی را به آخرت جاودان ترجیح دادند در جبهه مقابل حق ایستادند و سرنوشتی ذلت بار را برای خود در دنیا و آخرت رقم زدند و به پاداش دنیوی هم نرسیدند.
وی در ادامه سخنانش تعدادی از یاران و دشمنان امام حسین (ع) رانام برد و توصیفشان کرد.
بعد از سخنرانی استاد مهدیان مراسم ختم زیارت عاشورا ، روضه خوانی، مداحی و سینه زنی و پذیرایی شام برگزار شد.
یابا عبداللله الحسین.......
خیمه ماه محرم زده شد بر دل ما
باز نام تو شده زینت هر محفل ما
جز غم عشق تو ما را نبود سودایی
عشق سوزان تو آغشته به آب و گل ما . . .
دلنوشته محرم
کیست عاشق آن که تا پروانه سان پروا کند
جاى در آتش ز شوق شمع، بى پروا کند
کیست عاشق در جهان چون سرور آزادگان
کو به خون پاک خود اسلام را احیا کند
کیست عاشق آن که با ایثار اکبر چون خلیل
راز عشق بى نشان را در جهان افشا کند
کیست عاشق آن که از دریا برآید خشک لب
وز غم طفلان ز غیرت دیده را دریا کند
جان به قربان علمدارى که گر دستش فتاد
درگه اعجاز، چون موسى ید بیضا کند
دست عباس دلاور گشت در میدان قلم
تا بدان طومار مردى را به خون امضا کند
فلسفه گریه بر امام حسین(ع)
برپا نگه داشتن نهضت حسینی
گریه کردن بر عزای امام حسین زنده نگه داشتن نهضت، زنده نگه داشتن همین معنا که یک جمعیت کمی در مقابل یک امپراطوری بزرگ ایستاد، دستور است.
اشک باارزش
اگر اشکی که ما برای او می ریزیم، درمسیر هماهنگی روح ما باشد، پرواز کوچکی است که روح ما با روح حسینی می کند. اگر ذره ای از همت او، ذره ای از غیرت او، ذرهای از حریت او، ذره ای از ایمان او، ذره ای از تقوای او، ذره ای از توحید او در ما بتابد و چنین اشکی از چشم ما جاری شود، آن اشک بی نهایت قیمت دارد. اگر گفتند: به اندازه بال مگس هم باشد یک دنیا ارزش دارد، باور کنید!! اما نه اشکی که برای کشته شدن حسین باشد، بلکه اشکی برای عظمت حسین باشد، برای شخصیت حسین باشد.اشکی که نشانه ای از هماهنگی با حسین بن علی و پیروی کردن از او باشد، بله، یک بال مگسش هم یک دنیا ارزش دارد[۱].
دلیل گریه شیعیان
از دلایل گریه شیعیان حضرت امام حسین(علیهالسلام) در شهادت او، همین بستگی و پیوند ذاتی است. این واقعیت در روایتی از امام صادق(علیهالسلام) بدین گونه آمده است که فرمود: «شیعیان ما از ما هستند، چرا که از سرشت ما خلق شده و به نور ولایت ما آمیخته، و به امامت ما دل خوش داشته و ما نیز به پیروی و دوستی آنان راضی هستیم.مصیبت های ما به آنان سرایت می کند و رنج و گرفتاری ما آنان را می گریاند و اندوه ما آنان را اندوهگین می سازد و نیز شادمانی و سرور ما آنان را شادمان می کند، ما نیز از حال آنان با خیر و با آنان هستیم و رنج و پریشانی آنان ما را رنجیده خاطر می سازد. آنان از ما جدا نمی شوند و ما نیز از آنان.»
آنگاه فرمود: «بار خدایا! شیعیان ما از ما هستند، پس هر کس مصیبت های ما را یاد کند و به خاطر بیدادگری هایی که در راه حق و عدالت بر ما رفت بگرید، خداوند چنین انسانی را به آتش دوزخ نمی سپارد.»[۲]
و از امیرمؤمنان(علیهالسلام) است که فرمود: «ان اله تبارک و تعالی… اختارنا و اختار لنا شیعه ینصروننا و یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا و یبذلون اموالهم و انفسهم فینا، اولئک منا و الینا؛[۳] خداوند ما را برای خود برگزید و برای ما شیعیانی برگزید که اهداف بلند ما را یاری می کنند، در شادمانی ما شادمان و در اندوه ما اندوهگین می گردند، جان و مال خویش را در راه آرمان های توحیدی ما نثار می کنند؛به راستی که آنان از ما هستند و به سوی ما می شتابند…»[۴]
در مجلس عزاداری امام صادق(علیهالسلام)
امام صادق(علیهالسلام) برای بزرگداشت شهادت حسین(علیهالسلام) مجلسی برپا کرده بودند و در آن از ابوهارون خواست تا همان گونه که خودشان بر حسین(علیهالسلام) سوگواری می کنند، در حضورش با مرثیه سرایی به سوگواری بپردازد که او نیز ضمن اشعاری حزن انگیز گفت:
امرر علی جدث الحسین فقل لاعظمه الزکیه
بر شهادتگاه حسین(علیهالسلام) گذر کن و به استخوان های پاک و مطهرش بگو…
… صدای گریه امام صادق(علیهالسلام) بلند شد و ابو هارون ازادامه مرثیه خودداری کرد.
در حالی که او مرثیه سرایی میکرد، سیلاب اشک امام صادق(علیهالسلام) راامان نمی داد تا سرانجام به دستور آن حضرت بندهایی از این قصیده را خواند که:
یا مریم قومی و اندبی مولاک و علی الحسین فاسعی بیکاک
ای مریم! ای بانون بزرگ! بپا خیز و بر حسین(علیهالسلام) نوحه سرایی کن و مرا در نثار اشک گریه و سوگواری بر سالار خوبان همنوایی نما… .
امام صادق(علیهالسلام) خود به شدت میگریستند و خاندانش با شنیدن این جملات گریستند و فریاد یا ابتاه… فضای خانه را پر کرد. [۵]
ویژگی چشم گریان
چشم گریان بر حسین(علیهالسلام) از ارزش های والایی برخوردار است:
۱ محبوب ترین چشم ها در پیشگاه خداست. [۶]
۲ـ همه چشم ها در سخت ترین مراحل روز رستاخیز گریانند، مگر چشمی که بر حسین (علیهالسلام) گریه کند، چنین چشمی با صاحبش خندان و به نعمت های پرارزش بهشت شادمان و بشارت داده می شود.[۷]
۳- در روز رستاخیز همه دیدگان به حوض کوثر تنها نظاره می کنند، اما دیدگانی که از آن برخوردار خواهند گشت و نظاره بهرورانه خواهند داشت، چشمانی هستند که برای حسین (علیهالسلام) گریسته باشند.[۸]
خواص اشک بر حسین(علیهالسلام)
قطرات اشکی که در سوگ امام حسین(علیهالسلام) جاری می گردد، دارای خواص بسیاری است از آن جمله:
۱- محبوب ترین قطرات اشک در پیشگاه خداست.
۲- خاموش کننده آتش قهر خداست، به گونه ای که اگر قطره ای از آن در جهنم فرو افتد، آتش آن را خاموش خواهد ساخت.
۳- فرشتگان، قطرات اشک بر حسین(علیهالسلام) را دریافت و در شیشه های مخصوصی جمع می کنند.[۹]
۴ـ این اشک ها را به خزانه داران بهشت می دهند تا با آب گوارای حیات، در بهشت برین آمیخته سازند و بدین وسیله شیرینی و گوارایی آن هزاران برابر آفزایش خواهد یافت.[۱۰]
۵ـ هر کار شایسته و هر چیزی پاداش ویژه و معلومی دارد، مگر پاداش نثار اشک بر حسین (علیهالسلام) که بی نهایت و غیر قابل سنجش است.[۱۱]
نتیجه گریه بر حسین (علیهالسلام) در قبر منزل دوم انسان، قبر است جایی که شخص هرگز انس و سابقه از قبل ندارد. بسیار وحشتناک و هول آور است، به طوری که در کتاب «من لا یحضره الفقیه» روایتی است که می فرماید: وقتی که می خواهید جنازهای را وارد قبر کنید او را ناگهان داخل نکنید. بلکه مستحب است که تا سه مرتبه از زمین بلند کنند و دو مرتبه بر زمین بگذارند «فان للقبر اهوالا!!» به درستی که برای قبر ترس هایی است.
آن قدر سخت است که حضرت سجاد می فرماید: «… ابکی لظلمه قبرین ابکی لضیق لحدی، ابکی لسؤال منکر و نکیر ایای…»[۱۲]
شیخ شوشتری از روایات این طور استفاده کرده که اگرکسی مؤمنی را شاد کند هنگامی که او را دفن کردند، صورتی نورانی همراهش در قبر جای گیرد و گوید من همان سروری هستم که در دل فلان مؤمن وارد کردی، پس اگر کسی مؤمن غمناکی را شاد کرد، اسباب شادی اش در قبر فراهم می گردد.
سپس شیخ می فرماید: اگر کسی مؤمن کامل الایمانی را شاد کند، چطور است؟ اگر آن شخص پیغمبر و امام باشد چطور؟
آن وقت می فرماید: کسی که برحسین گریه کند، پیغمبر را شاد کرده، امیرالمؤمنین را شاد کرده، زهرا را شاد کرده، خوش به سعادت چنین شخصی در قبر. [۱۳]
این همه اثر برای یک قطره اشک
ممکن است برای بعضی ای توهم پیش آید که برای یک قطره اشک چطور می شود این همه آثار عظیمه مترتب شود یک قطره آب شور که این همه اهمیت ندارد. منشأ اشکال و شبهه در ایناست که این ها خیال می کنند این اجرها مستقیما برای این قطره اشک است، غافل از این که مزد حسین(علیهالسلام) است، اینها اجر اشک تو نیست، بلکه اجر خون ابی عبدالله است، هر چه هم بیشتر از این هاعطا شود، باز در مقابل عمل حسین(علیهالسلام) چیزی نیست.[۱۴]
حجم عظیم پاداش گریه کردن بر حسین (علیهالسلام) مشخص شد که با وجود معلوم بودن حجم و اندازه پاداش هر کار شایسته ای در روایات، چگونه حجم عظیم پاداش سوگواری و گریه خالصانه بر حسین (علیهالسلام) غیر قابل سنجش است.
اینک، مبادا که این حجم پر شکوه و خواص و فضایل بر این کار به ظاهر اندک، شما را شگفت زده سازد و آن ها را بسیار پنداری و از این راه دچار لغزش گردی، چرا که این پاداش شکوهمند به خاطرگریه و گریه کننده در سوگ حسین (علیهالسلام) نیست، بلکه در حقیقت برای خود حسین (علیهالسلام) و در برابر فداکاری و ایثار و جهاد بی نظیر او در راه خداست و اگر این نکته ظریف و عمیق آن چنان که شایسته است، مورد تعمق قرار گیرد نه حجم عظیم پاداش سوگواری بر حسین درنظر کسی بسیار می نماید و نه باعث شگفتی می شود.
در زندگی فرانروایان سخاوتمند، بسیار شنیده شده است که در برابر خدمت ناچیز یا قصیده ستایش آمیزی به بخشش های شگفت آوری دست می یازند. [۱۵] گریه حیوانات وحشی بر امام حسین (علیهالسلام)
شیخ بزرگوار ابوالقاسم جعفر بن قولویه قمی (قدس سره) از حارث اعور روایت کرده است که: امام علی (علیهالسلام) فرمودند: پدر و مادرم فدای حسین که در ظهر عاشورا به شهادت رسید، به خدا قسم، گویی می بینم که حیوانات وحشی ازهر نوعی گردن کشیده اند و بر سر مزار او شب تا صبح گریه می کنند، فاذا کان کذلک فایاکم و الجفاء.
همچنین امام باقر (علیهالسلام) فرمودند: آدمیان و اجنه، مرغان و حیوانات وحشی، همگی بر امام حسین (علیهالسلام) گریه کردند تا آنجایی که اشک آن ها فرو ریخت.
علت سرخ بودن گنبد امام حسین ( ع ) چیست؟
در میان اعراب رسم بر این بوده کسی که خونش به ناحق و مظلومانه بر زمین ریخته میشد و انتقام آن به نحو شایستهای گرفته نمیشد پرچم سرخی بر مزار او میگذاشتند. پرچم سرخ افراشته شده بر گنبد امام حسین علیه السلام نیز از همین باب میباشد.
در زیارتی که امام صادق علیه السلام به «عَطِیه» آموخت آمده است: «شدت همبستگی و پیوند سیدالشهدا با خدا به نحوی است که شهادتش همچون ریخته شدن خونی از قبیله خدا میماند که جز با انتقامگیری و خونخواهی اولیا خدا، تقاص نخواهد شد».از همین روی است که امام حسین علیه السلام را ثارالله یعنی خون خدا مینامند و خونخواهانش را لثارات مینامند.
پس پرچم امام حسین علیه السلام هم به رنگ سرخ است تا نشان دهنده این موضوع باشد که منتقم خون آن بزرگوار خود خداوند تبارک وتعالی است و خون آن بزرگوار هرگز فراموش و پایمال نخواهد شد.
از طرف دیگر این رنگ بیدار کننده همه عاشقان و دلباختگان آن حضرت میباشد که بدانند که امامشان چگونه و با چه مظلومیتی به شهادت رسیده و همانند آن حضرت همیشه آماده جانفشانی در راه خدا باشند.
این پرچم زیبای امام حسین علیه السلام به رنگ سرخ است تا به من و شما و اهالی دنیا بفهماند که از روز تاسوعا که پرچم سرخ را بر فراز چادر حسین بن علی علیهما السلام برافراشتند تاکنون همچنان جنگ با کفار و قاتلین آن حضرت ادامه دارد و این امر تا ظهور امام زمان علیه السلام که منتقم خون آن بزرگوار است ادامه خواهد داشت.
از اینروست که در فرازهای آخر دعای ندبه میخوانیم: «اَینَ الطّالِبُ بِدَمِ المَقتول بِکَربَلا»؛ (کجاست طلب کننده خون کشته کربلا؟) امام زمان شخصاً طالب خون بناحق ریخته جد مظلومش حسین بن علی علیهما السلام است و تا قیام ایشان همچنان پرچم خونخواهی مظلوم کربلا به دست با کفایت ایشان است.
امید است که انشاء الله ما هم جزو سربازان آن بزرگوار در زمان ظهورش باشیم تا از منتقمان خون سیدالشهداء قرارگیریم.
مراسم هفتم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت
شکر خدا که بوي محرم گرفته ام در کوچه هاي سينه زني دم گرفته ام
اين آبروي نوکري هيئت تو را از دستمال مشکي اشکم گرفته ام
ديگر هراس روز قيامت نمي برم وقتي دخيلي از پر پرچم گرفته ام
با تربت تو کام دلم را گشوده اند عمري اگر که بوي محرم گرفته ام
***********************
به مناسبت هفتم حضرت اباعبد الله الحسین (ع)، مراسم سوگواری و عزاداری سیّد و سالار شهیدان و اصحاب با وفای ایشان با حضور طلاب و اساتید، فارغ التحصیلان و کادر مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت و جمعی از مسئولان و چندین نفر از قشرهای مختلف مردم برگزار شد.
در این مراسم، به قرائت زیارت ناحیه مقدسه، مرثیهخوانی و نوحهسرایی در عزای حضرت سیدالشهداء علیهالسلام پرداخته شد.
اعزام مبلغین مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت به در سطح شهرستان
با توجه به جلسات متعدد مدیریت مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت با فرمانداری- بسیج خواهران و درخواست های متعدد جهت اعزام مبلغ به محلات وشهرهای شهرستان تعدادی از مبلغین مدرسه علمیه به روستاها و محلات شهرستان اعزام گردیدند.
خانم معرفت مقدم معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت در این رابطه با خبرنگار مدرسه گفت:
این ایام فرصت استثنایی برای معرفی اسلام ناب به مردم است و محرم و صفر چنانچه امام خمینی(ره) فرمودند، رمز مهمی برای احیاء و معرفی اسلام ناب محمدی به اقشار جامعه است، پس حضور مبلغین در این مراسمات موجب رونق بخشیدن و افزایش بینش و بصیرت در بین مسلمین خواهد شد.
وی افزود: امسال نیز به حول قوه الهی و با عنایت امام عصر ارواحنافداه توانستیم 30 مبلغ زبده و توانمند را به محلات و روستاهای شهرستان اعزام کرده و از وجود این عزیزان بهره مند شویم.
مقدم در پایان خاطر نشان کرد: مبلغین حتی در جلسات خانگی بانوان و مدارس شرکت نموده و به سخنرانی در قالب موضوعات روز جامعه و باهدف ترویج فرهنگ غنی تشیع و مدح سرایی و مرثیه خوانی و قرائت زیارت عاشورا، به فعالیت می پرداختند و در این راستا از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند.
اطلاعیه مراسم سوگواری سالار شهیدان
پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
برای شهادت حسین (ع)، حرارت و گرمای در دل های مومنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.
به اطلاع کلیه بانوان محترم شهرستان کلاردشت می رساند، مدرسه علمیه الزهراء(س) به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، ماه عزاداری و سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع)، مراسم قرائت عاشورا به همراه تفسیر قرآن از سوم محرم الی چهاردهم محرم بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات مدرسه علمیه برگزار می کند. لذا از بانوان کلاردشت دعوت می گردد در این مراسم معنوی حضور بهم رسانید.
نفس ها به شماره افتاده، آری "محرم" آمده . . .
قلبها برای آرامش
دستها برای حک کردن عشق بر روی سینه
عقل در انتظار جنون
نفس ها به شماره افتاده
آری “محرم” آمده . . .
::
::
السلام علیک یا أباعبدالله
وعلی الارواح التی حلت بفنائک علیکم منی جمیعا
سلام الله أبدا مابقیت وبقی اللیل والنهار
ولاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم
السلام علی الحسین
وعلى علی بن الحسین
وعلى أولاد الحسین
وعلى أصحاب الحسین
::
::
سلام من به محرم، محرم گل زهرا
به لطمه های ملائک، به ماتم گل زهرا . . .
::
::
اردوی محرم به دلم خیمه به پا کرد
دل را حرم و بارگه خون خدا کرد
::
::