برگزاری جلسه اخلاقی اساتید و کادر با موضوع اهمیت تبلیغ در ماه بهار قرآن
در جمع اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت حجت الاسلام و المسلمین شعبانی کارشناس فرهنگی بیان کرد: تبلیغ خبر رسانی و اطلاع رسانی نیست و با تعلیم فرق دارد، یک مفهوم جامع و کاملی دارد ، اول باید اهداف تبلیغ را بدانیم، به تعبیر مقام معظم رهبری، تبلیغ باید جریان ساز باشد، در سیره انبیاء عظام روش های تبلیغی آن ها با روش های تبلیغی ما فرق دارد بخاطر همین انبیاء نتیجه گرفتند ولی ما نتیجه نگرفتیم ، روش تبلیغی انبیاء این بود که اول از خودشان شروع می کردند بعد به امر تبلیغ می پرداختند، مشکل امروزه مردم کمبود معلومات مذهبی نیست بلکه از جهت مذهبی عالم هستند و از نظر باورها و ایمان مذهبی مشکل دارند و اینکه خداوند در ذهن آدمهاست نه در قلب آنها تقوا یعنی خدایی که در دل انسانهاست.
ایشان تآثیر عمل در تبلیغ را این چنین تصریح کرد: عمل با دو شرط تاثیر گذار است و نتیجه دارد: اینکه جهت عمل مشخص باشد و کسی که فاعل است باید شناخته شده باشد چرا که عمل شخص مهم است. چرا پیامبر در 40 سالگی مبعوث شد ، ایشان باید 40 سال در بین مردم زندگی می کردند تا مردم عمل و رفتار پیامبر را ببینند و بعد به گفتارش جامه عمل بپوشانند ، اگر کسی مقبولیت نداشته باشد راحت تر پس زده می شود، انسان ها با دیدن می آموزند ، اخلاق گفتنی نیست بلکه دیدنی است، مردم را با غیر از زبان دعوت کنید تا تقوا را ببینند، بخاطر اینکه دیدن انگیزه زیادی ایجاد می کند.
وی شرایط تبلیغ را این چنین بیان کرد : استمرارشرط اول تبلیغ است، دوم مقبولیت و محبوبیت است که با حرف زدن بدست نمی آید بلکه با عمل به دست می آید و سوم هدف از تبلیغ است که باید هدف از تبلیغ مشخص باشد اگر هدف از تبلیغ عشق به خدا باشد همه چیز حل می شود، مردم را به غیر زبان دعوت کنید تا از شما کارهای خیر را ببینند به این دلیل که دیدن انگیزه ایجاد می کند و تبلیغ حضور در جامعه است و ارتباط با مردم.
در پایان جلسه به رسم یادبود هدایایی در پایان سال تحصیلی به اساتید و همچنین هدیه ای ویژه جهت قدر دانی از استاد مهدیان که در جشنواره علمی به مرحله کشوری راه یافتند اهدا گردید.