برگزاری جشن ولادت حضرت زینب(س) ویژه بانوان شهرستان
✨جشن میلاد عقیله بنی هاشم زینب کبری(س)با برنامه های متنوعی چون قرائت دسته جمعی قرآن توسط کودکان،پرسش و پاسخ،بیان ویژگی زن مسلمان،تربیت فرزند،تجلیل از پرستاران خانگی،تشویق اسامی زینب،مدیحه سرایی،هدیه به کودکان شرکت کننده
نمایشگاه کتاب
برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس نوشته به مناسبت بزرگداشت مرحومه مرضیه حدید چی دباغ رحمه الله
همراه با معرفی و مسابقه کتابخوانی از کتاب زنی از تبار الوند ( نویسنده مونا اسکندری )
بازدید مدیر اداره اسناد و کتابخانه ملی استان مازندران
بازدید مدیرکل اداره اسناد و کتابخانه ملی استان جناب آقای فوقی از کتابخانه مدرسه
آقای فوقی در این بازدید ضمن اهمیت کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد:این کتابخانه دارای منابع غنی و ظرفیت مناسبی برای حضور دانش آموزان و عموم جهت استفاده از این محیط و ارتباط با فضای مدرسه می باشد.
وی ادامه داد: انچه برای یک کتابخانه و حفظ و نگهداری کتابها خصوصا کتب سنگی قابل توجه و تاثیرگذار می باشد، نور،حرارت و فضای مناسب است.
سوم خرداد آزادی سازی خرمشهر
به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران خانم راضیه میرزادباغ به مناسبت آزادسازی خرمشهردر طی گفتگویی گفت:خانم مرضیه دباغ شیرزنی بود با کار کردن در ابعاد شخصیتی خود توانست اعتماد رهبر سیاسی جامعه را آنچنان به خود جلب کند که یکی از سفیران هدایت و پیام آور وحدانیت و اسلامیت به سرزمین کفر و کمونیست شود. راضیه دباغ بیان کرد: مادر در اکثر فعالیت های اجتماعی-فرهنگی-سیاسی به صورت بلند مدت و کوتاه مدت حضور داشتند در آموزش و پرورش،سرپرست زندان زنان قصر تهران، 3 دوره نماینده مجلس و فرمانده سپاه همدان بودند. وی در رابطه با فعالیت خانم دباغ درفتح خرمشهر اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر در سال 1363 اتفاق افتاد و آن موقع مادر فرمانده سپاه همدان نبودند اما به عنوان نیروی پشت جبهه فعالیت داشتند. میرزا دباغ در پاسخ به نقش زنان در پیروزی و پیشبرد انقلاب ابراز داشت: حضور یک زن، یعنی حضور دو و چندین زن،چرا که یک مرد تنها خودش در صحنه مبارزه و دگرگونی جامعه شرکت می کند اما زن با حضورش علاوه بر خودش،خانواده را نیز به صحنه می آوردبا تلاش ها، گفتگوها و تربیتش باعث می شود جمعیت بیشتری به سوی انقلاب روانه شوند.
وی اضافه کرد: در دورانی که خیلی از انقلابیون متعصب به حضرت امام رحمة الله علیه فشار می آوردند که زنها را از شرکت در تظاهرات و راهپیمائی ها منع کند امام رحمة الله فرمودند با حضور زنان، انقلاب به پیروزی می رسد،فرمایشات امام القاء کننده این مطلب است که جمعیت نسوان هم باید در پیروزی انقلاب نقش داشته باشند چرا که شخصیت زن بالاست زن به عنوان عنصر فعال جامعه از جانب اسلام، امامین و رهبران جامعه باید معرفی شود.خانم دباغ با اشاره به سر دادن شعار زن زندگی آزادی، آزادی را آزادگی خواند و تاکید کرد: آزادی یعنی اعتقاد به هدف دین برای ارتقای شخصیت هم زن و مرد یعنی خودمان را از یوغ پستی های نفسانی و شهوانی برهانیم یعنی استفاده از هر توانایی بالقوه که آفریننده در وجود زن و مرد قرار داده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد:آرزو می کنم زنان جامعه ما با وظایف امروزشان آشنا شوند، در جهت رشد و تعالی خودشان و جامعه شان قدم های بلند و محکم بردارند
شهادت شهید آوینی
معرفی کتاب
معرفی و بیان خلاصه ای از کتاب از چیزی نمی ترسیدم به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
سالروز شهادت سردار سلیمانی
شمه ای از زندگینامه سید محمدفشاركی اصفهانی
ولادت
آیت الله سید محمد بن قاسم فشاركی اصفهانی؛ درسال 1253 قمری 1217 شمسی در فشارك به دنیا آمد. جد بزرگ او امیر شریف سالها قبل از آن از زواره به فشارك آمده بودند و برادر امیر شریف بنام امیر مشرف به روستای ویر در همان حوالی می رود. در سن 11 سالگی به عراق رفت. و كفالت او را برادر بزرگش ابراهیم ملقب به «كبیر» بر عهده گرفت. و برخی دروس را نزد برادر و مابقی را مانند فقه و اصول را نزد علمای دیگر مانند آیت الله فاضل اردكانی و حاجی آقا حسن بن سید مجاهد گذراند. در سال 1286 قمری به نجف رفت و در محضر آیت الله حاج میرزا محمد حسن شیرازی تلمذ كرد و در سال 1291 به همراه آیت الله شیرازی به سامرا رفت. پس از وفات آیت الله شیرازی مجدداً در سال 1312 هجری قمری به نجف بازگشت.
آنطور كه آقا بزرگ تهرانی در كتاب خود می فرماید، در مسجد هندی در نجف كرسی تدریس داشت كه حدود 300 شاگرد در كلاسش حاضر می شدند. شیخ عباس قمی در فواید الرضویه می فرماید: زمانی كه آیت الله شیرازی در شعبان 1312 وفات كرد بزرگان به او رجوع كردند زیرا اعتقاد داشتند كه او اعلم پس از میرزاست و از او خواستند كه تصدی امور شرع و مرجعیت را بر عهده بگیرد ولی ایشان می فرماید: من خود می دانم كه شایسته این كار نیستم زیرا ریاست امور شرعی نیاز به امور دیگری غیر از علم دارد و من در این امور وسواس خاصی دارم و من به غیر از تدریس به كاری نباید مشغول شوم. به ایشان اشاره كرد كه به سراغ مرحوم میرزا محمدتقی شیرازی بروند. كه این یكی از دلایل بلندی همت و پاكی نفس و اخلاص قلب این بزرگوار بوده است.
مرحوم سید محمد فشاركی، از بزرگ ترین شاگردان میرزای شیرازی و استاد حاج شیخ عبدالكریم حائری است. مرحوم حائری می گوید:
من از استاد خود، آیة الله فشاركی شنیدم كه فرمود: آن هنگامی كه میرزای شیرازی اوّل درگذشتند، رفتم منزل، دیدم مثل این كه در دل ام یك نشاطی هست، هر چه اندیشیدم جای نشاطی نبود، میرزای شیرازی در گذشته، استاد و مربی من بوده… مدتی اندیشیدم ببینم كجا خراب شده، این نشاط مالِ چیست؟ بالأخره به این نتیجه رسیدم كه شاید نشاط از این است كه همین روزها من مرجع تقلید می شوم. بلند شدم رفتم حرم و از حضرت خواستم كه این خطر را از من رفع كند؛ گویا حس می كنم كه تمایل به ریاست دارم.
ایشان تا صبح در حرم به سر می برد و صبح وقتی برای تشییع جنازه می آید، او را با چشمانی پر التهاب می بینند و معلوم بوده كه همه ی شب را مشغول گریه بوده است و بالأخره تلاش كرد و زیربار ریاست نرفت.
مشاوره در اعلمیّت
مرحوم آیة الله سید احمد زنجانی قدس سره می نویسد:فرزند مرحوم سید محمد فشاركی رحمهم الله فرموده است: بعد از وفات میرزای شیرازی بزرگ، پدرم توسط من به مرحوم آقا میرزا محمد تقی شیرازی پیغام داد كه “اگر شما خود را اعلم از من می دانید بفرمایید تا من زن و بچه ام را، در امرِ تقلید، به شما ارجاع دهم و اگر مرا اعلم می دانید شما خانواده ی خود را در مسئله ی تقلید، به من ارجاع دهید".
هنگامی كه این پیام را به میرزا رساندم، تأمّلی كرده و فرمود: «خدمت آقا عرض كنید كه آقا خودشان، چه گونه می دانند؟». من این سؤال را، كه به منزله ی جواب بود، خدمت پدرم عرض كردم. پدرم فرمود: «برو عرض كن كه: شما در اعلمیّت، چه چیز را میزان و معیار می دانید؟ اگر دقّت نظر، میزان باشد، شما اعلم اید، و اگر فهمِ عرفی معیار باشد، من اعلم ام».
من، دو باره این پیام را به میرزا رساندم. ایشان باز تأمّلی كرده و فرمودند: «خودشان كدام یك از این دو را میزان قرار می دهند؟»
من بازگشتم و این جواب را كه سؤال بود، ابلاغ كردم. آقا تأمّلی كرد و فرمود: «بعید نیست كه دقّت نظر، میزان و ملاك اعلمیّت باشد. آن گاه فرمود كه همگی از میرزای شیرازی تقلید كنیم.»
شیخ "نمر باقر النمر" کیست؟
شیخ “نمر باقر النمر” روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر “العوامیه” در استان القطیف در شرق عربستان در خانوادهای اهل علم و دین به دنیا آمد که از آن علمایی چون “آیتالله شیخ محمد بن ناصر آل نمر” (قدس سره) و خطبای حسینی چون جدش حاج “علی بن ناصر آل نمر” سر بر آورده بودند.
تحصیلات مقدماتی و هجرت برای تحصیل علوم دینی
تحصیلات مقدماتی خود را در همان شهر العوامیه به پایان رساند و در سال 1400 هجری قمری مصادف با 1989 میلادی، برای آشنایی نزدیکتر با انقلاب اسلامی ایران و تحصیلات حوزوی ابتدا به ایران مهاجرت کرد تا در تهران در حوزه علمیه حضرت قائم(عج) حضور پیدا کند که در همان سال توسط آیتالله سید محمدتقی مدرسی در تهران تأسیس شده بود.
شیخ نمر پس از 10 سال تحصیل در حوزه علمیه حضرت قائم(عج)، عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب(ع) برای ادامه تحصیلات حوزوی و علوم دینی نام نوشت و در حضور اساتید این حوزه به تحصیل پرداخت.
وی دوره کتابهای اصولی از جمله “اصول” المظفر، “رسائل” شیخ انصاری و “کفایة” آخوند خراسانی را گذراند و در علم فقه نیز “اللمعة الدمشقیة” نوشته شهید اول، “جامع المدارک” خوانساری، “مکاسب” شیخ انصاری و “مستمسک العروة الوثقى” سید حکیم و دیگر کتابهای فقهی را مطالعه کرد.
نخستین بازداشت شیخ نمر به می 2006 میلادی بازمیگردد، هنگامی که شیخ به محض بازگشت از سفر کوتاه مدتش به بحرین و بازگشت به عربستان، به دلیل مشارکت در همایشی بینالمللی قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.
اتهام شیخ این بود که در این همایش، در عریضهای، از رژیم سعودی خواسته بود به “قبرستان بقیع” رسیدگی کرده، مذهب “تشییع” را به رسمیت شناخته و شیوههای آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند؛ همین.
اما بازداشت مجدد شیخ نمر، به 23 آگوست 2008 میلادی بازمیگردد که در شهر “القطیف” به دست نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد. این بار اتهام شیخ برای بازداشت بنابر ادعای رژیم سعودی درخواست از شیعیان مناطق شرقی عربستان برای آمادهشدن به منظور دفاع از خود و جامعه خویش بود که رژیم ادعا میکرد، این سخنان نمر به معنی تحریک شیعیان عربستانی برای جدایی از حکومت مرکزی بود.
رژیم سعودی از بیم قیام مردمی و خشم و غضب شیعیان مناطق شرقی عربستان شیخ نمر را 24 ساعت پس از بازداشت آزاد کرد.
این روحانی برجسته عربستانی یک بار دیگر در مارس 2009 میلادی در معرض بازداشت قرار گرفت.
صفحات: 1· 2