حدیث روز
عن الامام الصادق علیه السلام: مَنْ طَلَبَ ثَلاثَةً بِغَيْرِحَقٍّ حَرُمَ ثَلاثَةً بِحَقٍّ: مَنْ طَلَبَ الدُّنيا بِغَيْرِحَقٍّ حَرُمَ الاخِرَةَ بِحَقٍّ؛ وَ مَنْ طَلَبَ الرِّآسَةَ بِغَيْرِحَقٍّ حَرُمَ الطّاعَهَ لَهُ بِحَقٍّ؛ وَ مَنْ طَلَبَ المال بِغَيْرِحَقٍّ حَرُمَ بَقاؤُهُ لَهُ بِحَقٍّ.
هر کس سه چيز را به ناحقّ بخواهد، از سه چيز ديگر به حقّ محروم مى گردد: هر كس دنيا را به به ناحق بخواهد از آخرت حقيقتاً محروم مى گردد؛ و هر کس به ناحقّ رياست طلبى كند از اطاعت زيردستان به حقّ محروم مى شود؛ و هر كس به ناحقّ مالى را بخواهد، از ماندگار بودن آن مال به حقّ محروم مى شود.
تحف العقول ص 335
نشست اخلاقی
نشست اخلاقي حجت الاسلام والمسلمين ديباجي، استاد سطوح عالي حوزه علميه قم با مديران و كادر مدارس علميه خواهران استان مازندران
نشست اخلاقی
نشست طلاب با جناب آقای خالقی مسئول محترم برنامه ریزی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، دوست و یار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه با بیان نکات اخلاقی،خاطرات شهید سهپبدحاج قاسم سلیمانی
فرازی از مناجات شعبانیه
برگزاری جشن ولادت حضرت زینب سلام الله علیها
برپایی جشن میلاد حضرت زینب(س) ویژه طلاب خوابگاهی
در این جشن خانم هادوی از اساتید مدرسه به بیان ویژگی های حضرت زبنب سلام الله علیها پرداخت.
وی افزود:زينب كبري(س) تحت تربيت پدر و مادري همچون حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) و با شايستگي و استعداد ذاتي كه از آن بهره مند بود به مراتب عالي از فضائل و كمالات انساني دست يافت. او همانند پدر و مادرش جامع همه كمالات و صفات پسنديده بود.
برگزاری جشن ولادت حضرت زینب(س) ویژه بانوان شهرستان
✨جشن میلاد عقیله بنی هاشم زینب کبری(س)با برنامه های متنوعی چون قرائت دسته جمعی قرآن توسط کودکان،پرسش و پاسخ،بیان ویژگی زن مسلمان،تربیت فرزند،تجلیل از پرستاران خانگی،تشویق اسامی زینب،مدیحه سرایی،هدیه به کودکان شرکت کننده
حدیث روز
جشن میلاد امام حسن مجتبی ع
شرکت کادر و طلاب در جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و محفل انس با آقران
ختم قرآن
شرکت کادر و طلاب مدرس در مراسم جزء خوانی گلزار شهدا
رمضان بهترین سفر معنوی
اگر کسي بخواهد سفری معنوی داشته باشد، ماه رمضان بهترين فصل و فرصت است. انسان کمر همت را ببندد. طبیعتا روزه هم هست، جمع و اجتماع و ليل و نهار همه براي حرکت هاي معنوي مساعد است. تکرار این فرصت هم دیگر معلوم نيست. حالا که این فرصت پيش آمده بايد حرکتي کرد.1
——————————–
1.حجت الاسلام والمسلمین مرحوم شیخ جعفر ناصری
[ فایل صوتی : سلام فرمانده 2 - حاج ابوذر روحی.mp3 ] . ╔═"═••⊰❤️⊱••═''═╗ ╚═-═••⊰❤️⊱••═-═╝
[ فایل صوتی : سلام فرمانده 2 - حاج ابوذر روحی.mp3 ]
صوت کامل سلام فرمانده ۲
من سربازتم، دیدی دنیارو برات بهم زدم
مثل شیخ احمد کافی فقط از تو دم زدم…
هدیه به اساتید وکادر به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها
کارگروه بانوان فرمانداری
حضور مدیر محترم خانم زهرا بحر کاظمی در جلسه کارگروه بانوان فرمانداری
برگزاری کلاس اخلاق با حضور مدیریت محترم مدرسه
برگزاری کلاس اخلاق با حضور مدیریت محترم مدرسه
برگزاری نشست با موضوع بررسی اهمیت دعا در زندگی همراه با قرائت زیارت عاشورا
تبیین شخصیت آیت الله اشرفی اصفهانی پنجمین شهید محراب
برنامه صبحگاه توسط معاون فرهنگی مدرسه سرکار خانم طیبه محمودبابوئی با موضوع تبیین شخصیت آیت الله اشرفی اصفهانی پنجمین شهید محراب برگزار گردید.
نشست صمیمانه معاون فرهنگی مدرسه با طلاب
جلسه اخلاق عمومی توسط معاون فرهنگی مدرسه با موضوع اراده و اعتماد به نفس برگزار گردید.
برگزاری مراسم طلیعه حضور -طلاب الزهرا کلاردشت ،طلاب الزهرا محمود آباد و فاطمیه بابل_سخنران اخلاقی خانم دباغ
برگزاری طلیعه حضور مدارس علمیه سیکل شهرستان مازندارن -1401
عکس نوشته های ادبی
نشست صمیمانه مدیریت مدرسه با کادر و طلاب
مدیریت محترم مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله) کلاردشت به مناسبت دهه ی کرامت و ویژه میلادحضرت معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر نشست صمیمانه ای با کادر و طلاب برگزار نمودند و ضمن عرض تبریک بدین مناسبت و بیان نکات اخلاقی هدایایی به رسم یادبود اهدا کردند.
اهل شکر چه گروهی هستند؟
✍️ اهلِ شکر …
تنها گروهی اَند در عالَم …. که چشمان زیبابین دارند…
زیبائیها را میبینند و به زبان میآورند…
اهلِ شکر تنها گروهی اَند که؛ آرام بخشِ این و آنند …
درست شبیه خدا…
خداهم زرگر عالم است...
?سکه های طلا
زرگرها وقتی بخواهند بدانند که سکه ای طلا هست یا نه، آن را به زمین زده و آنگاه از جنس صدای آن متوجه میشوند.
خدا هم زرگر عالم است؛ وقتی بخواهد بفهماند کسی طلا هست یا نه و یا جنس خوبی دارد یا نه، او را چند صباحی – و به ظاهر – به زمین میزند و مشقات و مشکلاتی را برایش فراهم میسازد و آنگاه از جنس حرفها و برخوردها و رفتارهایش مشخص میکند که او چگونه آدمی است.
دندان پیامبر(ص) را شکستند اما او به جای آنکه نفرین کند و نفرتی در دلش پدید آید؛ دستان خود را به سمت آسمان بلند کرده و میفرمود:
اِهدِ قَومِی اِنَّهُم لا یَعلَمون،خدایا اینها نمیدانند و تو اینها را هدایت کن؛یعنی جواب بدی را با خوبی میداد.حال اگر اسوهی ما پیامبر(ص) باشد، ما هم باید بدیها را با خوبی جواب دهیم.
?کتاب سلوک باران – حجت الاسلام محمد رضا رنجبر
برگزاری نشست اخلاقی با موضوع حجاب و امنیت اجتماعی
در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت استاد شعبانی در مورد حجاب وامنیت اجتماعی تصریح کرد: مقوله پوشش و استتار بدن به عنوان جزء جدايي ناپذير حيات انساني و مصداق اصلي حجاب، امري کاملاً مشهود و بي نياز از تعديل است. هويّت بخشي و ايجاد امنيّت اجتماعي از جمله اين کارکردهاست، چراکه نوع پوشش و حجاب، نشان دهنده سنّت ها، ارزش ها و باورهاي يک جامعه است. اسلام، حجاب را از مصاديق مهمّ تحقق امنيّت اجتماعي در جامعه معرّفي کرده است و چالش ها، زمينه ها و راهبردهاي بسيار مهمّي را براي شکوفايي ذهن نوانديش افراد جامعه در اين مورد تبيين نموده است.
وی در ادامه افزود: پوشش اسلامي به منزله يک حفاظ ظاهري و باطني در برابر افراد نامحرم، قلمداد مي شود که مصونيت اخلاقي، خانوادگي و پيوند عميق ميان حجاب ظاهري و بازداري باطني و از همه مهمّ تر امنيّت اجتماعي را فراهم مي سازد و پيشينه آن به اندازه تاريخ آفرينش انسان است.
وی در آخر خاطر نشان کرد: يکي از فلسفه هاي حقيقي وجوب حجاب، حفظ آرامش زن، مصونيّت جامعه از فساد و عمق و معنا بخشيدن به امنيّت اجتماعي با توسعه آن مي باشد. زيرا نفس آدمي، دريايي موّاج از تمايلات و خواسته هاي اوست که مهم ترين آنها به خوراکي ها، امور جنسي و مال و جاه و مقام، مربوط مي شود و بدون شک بالاترين خواسته هاي مردان، تمايل به جنس زن است.
جلسه اخلاقی رئیس هیئت امنا مدرسه علمیه الزهرا (س) کلاردشت با کادر مدرسه
در جمع معاونین ، کتابدار و مسئولین خوابگاه، مسئول محترم حوزه علمیه الزهرا(س) کلاردشت حجت الاسلام و المسلمین سید محسن دیباجی ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) تصریح کرد: رسول گرامی اسلام(ص) امور زندگی خود را همانند مسائل عبادی بر اساس توجه به قرآن تنظیم می کرد.چنانچه در بی توجهی به دنیا و ساده زیستی آن حضرت از امام صادق(ع) و امام باقر(ع) نقل شده که مخازن عالم و کلیدهای آن به رسول اکرم(ص) ارائه شد و او را در انتخاب آنها مخیر کردند بدون اینکه از مقام آن حضرت کاسته شود. ولی آن بزرگوار در بیان انتخاب زندگی ساده برای خود و نیز عدم پذیرش آن فرمود:«الدنیا دار من لادار له و لها یجمع من لا عقل له»
وی در آخر خاطر نشان کرد: این بی توجهی به مظاهر دنیا و بی رغبتی به آنها نشانه توجه تام رسول اکرم(ص) به معارف قرآن است و از جمله آیاتی که به این مطلب اشاره دارد آیه «فلاتعجبک أموالهم و لا اولادهم» دارایی ها و فرزندان کفار و متکاثران دنیا تو را به شگفت در نیاورد زیرا خدای سبحان عده ای را با مال و فرزند که فتنه اند عذاب می کند.و همچنین آیه «انما اموالکم و اولادکم فتنه» کسانی که در جمع مال و پیدایش و پرورش اولاد حدود الهی را رعایت نکنند گرفتار فتنه اند.
جلسه اخلاقی کادر با حضور رئیس هیئت امنا
در جمع معاونین و کتابدار و مسئول خرید وخوابگاه، مسئول محترم حوزه علمیه الزهرا(س) کلاردشت حجت الاسلام و المسلمین سید محسن دیباجی تصریح کرد:كوچك شمردن گناه، يكى از گناهان بزرگ است. گناه هر چند كوچك باشد، نافرمانى پروردگار بزرگ است و از اين نظر نبايد آنرا كوچك دانست .« زيْدٍ الشَّحَّامِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع اتَّقـُواالْمـُحـَقَّرَاتِ مـِنَ الذُّنـُوبِ فَإِنَّهَا لَا تُغْفَرُ قُلْتُ وَ مَاالْمُحَقَّرَاتُ قَالَ الرَّجُلُ يُذْنِبُ الذَّنْبَ فَيَقُولُ طُوبَى لِى لَوْلَمْ يَكُنْ لِى غَيْرُ ذَلِكَ؛زيـد شـحام گويد: امام صادق (ع ) فرمود: از گناهان محقر بپرهيزيد كه آمرزيده نشوند، عـرض كـردم : گـنـاهـان مـحـقـر چـيـسـت ؟ فـرمود: اين است كه مردى گناه كند و بگويد،خوشا حال من اگر غير از اين گناه نداشته باشم.»
وی در آخر خاطر نشان کرد: قرآن هیجده گروه را به خاطر گناهان مختلف، مورد لعن قرار داده است ؛«لعن» در اصل به معنى طرد و دور ساختن از رحمت، آمیخته با خشم و غضب است، با اینکه رحمت خداوند شامل همه چیز مىشود؛«وَ رَحمَتى وَسعَت کُلّ شَیى»«و رحمت من بر هر چیزى گسترده است.» ولى انسان بخاطر سوء انتخاب خود به جایى مىرسد که همچون توپ دربسته در اقیانوس رحمت الهى قرار دارد اما ذرهاى آب رحمت را به درون نمى پذیرد.
جلسه مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) کلاردشت با کادر مدرسه
در جمع کادر مدرسه علمیه الزهرا (س) کلاردشت مدیریت این مدرسه خانم زهرا بحرکاظمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر پنجمین اختر تابناک امامت وولایت حدیثی را از این امام همام بیان کردند: تو را به پنج چیز سفارش می کنم: اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن ، اگر به تو خیانت کردند خیانت نکن، اگر تکذیب کردند خشمگین مشو ، اگر مدحت کردند شاد مشوو اگر نکوهشت کنند بی تابی مکن.
بحر کاظمی تصریح کرد: ادب به كیفیت و هیئت نیكوی رفتار گفته میشود؛ یعنی اگر بتوان یك رفتار را به صورتهای مختلفی انجام داد، آن صورتی كه از همه نیكوتر است مقرون به ادب است. برای مثال، غذا را به شیوههای متنوعی میتوان خورد؛ اما آرام خوردن، خوب جویدن، نشسته بودن، به اندازه خوردن، و … كیفیت غذا خوردن را زیباتر مینماید و به همین جهت، این امور از آداب غذا خوردن شمرده شدهاند. وقتی كه میتوان عملی را زیباتر و با صورتی شایستهتر انجام داد، اگر به صورت پست و غیر زیبا اكتفا شود، عرف نمیپسندد و انسان را متهم به خلاف ادب یا رفتار سبك میسازد. این داوری به جهت آن است كه شخص در انتخاب صورت غیر نیكو بدسلیقه عمل كرده و راحتی خود را مقدم دانسته است.
وی خاطرنشان کرد: در اینجا مراد از رفتارهای سبك و خلاف ادب، رفتارهایی است كه عرف نمیپسندد و به صورت عمومی برای همه انسانها ـ طلبه باشند یا نباشند ـ زیبنده نیست. این رفتارها، رفتارهایی است كه با زی ایمانی منافات دارد و هر مسلمان مقیدی باید از آنها بپرهیزد، طلبه نیز، هم به عنوان یك فرد مؤمن و هم به عنوان یكی از اعضای نهاد روحانیت باید از آنها اجتناب كند، تا هم اعتبار فردی و هم اعتبار صنفی و هم اعتبار صنف خود را مخدوش نسازد. بنابراین، هر كاری كه باعث سبكی شأن طلبه در نگاه مردم شود و او را در ایفای نقش اجتماعی و رسالت خود ضعیف گرداند، اخلاقا برای طلبه جایز نیست. شأن طلبه در نگاه مردم، باید در خدمت اهداف دین و تأثیرگذاری اجتماعی قرار گیرد. اگر با بیملاحظگی و لاابالیگری این جایگاه از بین برود، زمینه خدمت از بین میرود و ادای وظیفه دشوار میگردد. پس اگر گفته میشود كه فلان رفتار خلاف شأن طلبه است، منظور این است كه آن رفتار جایگاه طلبه را در نظر مردم پست میگرداند و مانع پیشرفت كار طلبه میگردد.
وی در ادامه با تاکید بر پی گیری جدی، مطالعه دقیق و پاسخگویی به بخشنامه ها در زمان مناسب ، دقت در زمان حضور و غیاب در مدرسه ، رعایت حدو مرز بین کادر و اساتید و دقت در نحوه پوشش را از ضروریات مسؤولیت پذیری کادر برشمرد.
نکات اخلاقی نهج البلاغه
الگوهایی برای اخلاق
ما باید یک الگوی اخلاقی را پیش روی خود قرار دهیم و رفتار و قواعد زندگی را از آن استخراج کنیم. امیرمؤمنان(ع) در بحث الگوی زیست اخلاقی، پیامبر اکرم(ص) را معرفی میکند و در امتداد پیامبر(ص) خودش را:
« ولقد کانَ فی رسولالله کافٍ لکَ فی الأُسوه….. فَتَأَسَّ بِنبیکَ الأَطیبِ الأَطهَر فَإنَّ فِیهِ أُسوَه.. لِمَن تأسَّی و عزاءً لمن تَعَزَّی و أَحَبَّ العِبادِ إلَیالله الْمُتَأَسِّی بِنبیهِ وَ الْمُقْتَصُّ لِأَثَرِهِ.»
بیگمان در پیامبرخدا برای شما الگوی کافی هست. پس به پیامبر پاک پاکیزهات تأسی کن که بدون شک او نمونهای است نیکو برای کسی که به دنبال الگو باشد و انتسابی است عالی برای کسی که به او منتسب شود و محبوبترین نزدِ خدا کسی است که پیامبرش را پیروی کند و پا جای پای او بگذارد.
در خطبه 192 امیرمؤمنان (ع) نکتهای را درباره اخلاق پیامبراکرم(ص) بیان میکند:
به محض اینکه پیامبر از شیر گرفته شد، خداوند بهبزرگترین فرشتهاش مسؤولیت داد کرامتهای اخلاقی و همه نیکوییهای اخلاق جهان را شب و روز به وی آموزش دهد.
و من مثل سایه پیامبر (ص) را دنبال کردم، مانند بچه شتری که مادرش را دنبال میکند. هر روز پرچمی از اخلاق خود را برای من میافراشت و مرا امر میکرد که از او پیروی کنم.
می توانیم استنباط کنیم که الگوی مناسب پیامبر(ص) و اوصیای او هستند.
امیرمؤمنان در خطبه 87 هم اینگونه خودش را به ما معرفی میکند:«و ألبَستُکُمُ العافیه.. مِنْ عَدلی و فَرَشتُکمُ المَعروفَ مِن قَوْلی و فِعلی و أرَیتُکمْ کَرائِمَ الأخلاقِ مِن نَفْسی»
از عدالت خود، لباس عافیت بر تن شما پوشانیدم. و توسط گفتار و رفتارم نیکی را برای شما گسترانیدم و کرامتهای اخلاقی در زندگی را از جانب خودم نشانتان دادم.
پس در اخلاق، سخن و عمل در کنار هم است. امیرمؤمنان(ع) میخواهد بگوید مدلی که من پیاده کردم یک مدل کاملا اخلاقی است. یعنی حکومت تابع اخلاق شده؛ اقتصاد تابع اخلاق شده. همهچیز تابع اخلاق شده است. دراینصورت، زندگی فرد انسانی میشود. اگر چنین اتفاقی نیفتد، به نظر نمیرسد چیزی اصلاح شود. آنچه از ظلم و ستم میبینیم، بهدلیل فقدان اخلاق است یا اینکه اخلاق تابع چیزهای دیگری شده است؛ تابع سیاست شده است، اخلاق تابع اقتصاد شده است.
در خطبه 176 عبارتی هست که امام(ع) میفرمایند نسبت به اخلاق حساس باشید: «ایاکم و تَهزیعِ الأخلاق و تَصریفَها» به نظر اینطور میآید که اگر اخلاق زیرپا گذاشته شود هیچ چیز سالم نمیماند، نه اعتقادات، نه زندگی، نه سیاست، نه اجتماع و نه هیچ ارزش دیگر.
نشست اخلاقی مسؤول حوزه علمیه الزهرا (س) کلاردشت با معاونین و کادر
به گزارش خبرنگار مدرسه علمیه الزهرا (س) کلاردشت نشست اخلاقی با حضور مسؤول مدرسه با معاونین و کادر مدرسه با موضوع حد ارتباط و عوامل برقراری ارتباط برگزار گردید.
مسؤول مدرسه ، حجت اللاسلام دیباجی بیان کرد: به طور کلی براي اینکه بتوانیم بستر مناسبی براي برقراري ارتباط و حفظ و استمرار یک رابطه پایدار و موثر با دیگران پدید آوریم، ناگزیر می بایست به عوامل موثر در برقراري حفظ و تقویت روابط انسانی و ارتباطات اجتماعی توجه خاص مبذول داشته باشیم. با عنایت به اینکه در هر ارتباطی با دیگران، آگاهانه و ناخودآگاه به طور مستقیم و غیر مستقیم، خواسته یا ناخواسته پیامی با کلام و یا رفتار انتقال داده شده و گوشه هایی از باورها و ارزش ها در تعامل قرار می گیرند، لذا می بایست در برقراري ارتباط با دیگران و تامین نیاز ارتباطی مخاطبان، ضمن آشنایی با ویژگی ها و نیازهاي حاکم بر نفسانیان انسان ها، خود را به موثرترین شیوه ها و روش هاي روان شناختی ارتباط مسلح نمائیم. از عوامل موثر در بر قراري ارتباط و حفظ و استمرار یک رابطه مطلوب و خوشایند با دیگران ، شناسایی ویژگی هاي شخصیتی ، نیازهاي روانی ، اجتماعی معاشران و مخاطبان ، توجه به نیازها و ویژگی هاي عاطفی و روانی همه معاشران و مخاطبان، به ویژه اعضاي خانواده، نزدیکان وخویشان و ….. از مهمترین مبانی روان شناختی اجتماعی و اولین گام در روان شناسی ارتباط است. با شناخت ویژگی هاي زیستی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی، تمایلات، علایق و انگیزه ها، نگرش ها و نیازهاي روانی مخاطبان، می توان یک ارتباط قوي و پایدار با آنها برقرار نموده و همواره آن را ارتقاء داد، بنابر این لازم است تا ویژگی هاي مخاطبان را بشناسیم و بر مبناي آن ها ارتباط خود را پایه ریزي کنیم.
نشست اخلاقی مسؤول حوزه علمیه الزهرا (س) کلاردشت با اساتید و کادر
به گزارش خبرنگار مدرسه علمیه الزهرا (س) کلاردشت در جمع اساتید ، معاونین و کادر مدرسه علمیه الزهرا (س) کلاردشت مسؤول مدرسه حجت الاسلام والمسلمین دیباجی علت های نفوذ کلام را این چنین بیان کرد: نفوذ کلام یعنی قدرتی که دیگران را با حرف زدن کنترل کنیدکاری کنید کلامتان برای دیگران ارزش بالایی داشته باشد تا آن را بپذیرند و اجرا کنند.
وی خاطرنشان کرد:یکی از عوامل نفوذ کلام آیه قرآن است که خداوند در قرآن می فرماید : هر آنچه را که عمل نمی کنید مگوییدیعنی انسان باید خود عامل باشد و کلام و رفتارش یکسان باشد تا دیگران کلامش را بپذیرند و معرفت و آگاهی ومخاطب شناسی است که ابتدا باید طرف مقابلمان رابا پرسیدن سؤال های بسیار و زیرکانه بشناسیم البته بدون اینکه در زندگی خصوصیشان تجسس کنیم، مورد بعدی لحن و کلام می باشد که تاثیر بسیار زیادی دارد و ما باید مراقب نحوه گفتارمان باشیم و مورد آخر را کم گویی وگزیده گویی عنوان کرد و تصریح کرد : کلام باید دارای حجم کم و بار معنایی زیادی باشد تا تاثیر خود را بگذارد.
توصیه آیت الله بهجت برای بخت گشایی
در روزگاری که خیلی ها برای حل مشکلاتشان دست به کارهای خرافی و بعضا غیرشرعی روی می آورند مرحوم آیت الله بهجت راه کاری کارآمد ارائه می دهند که نیاز به اعتقاد و مداومت دارد. از آیت الله بهجت پرسیده شد؛
برای برآورده شدن حوائج کدامیک از نمازهایی که برای حاجت ذکر کرده اند خوب است؟
نماز روز پنجشنبه را فراموش نکنید این برای برآورده شدن حوائج خیلی مهم است.
ازدواج جوانی سر نمی گیرد و به اصطلاح عوام بختش باز نمی شود و از شما راهنمایی می خواهد؟
نماز جعفر طیار علیه السلام بخواند و پس از آن دعایی که در کتاب زادالمعاد مجلسی آمده [این دعا از امام جعفر صادق علیه السلام توسط مفضل بن عمر روایت شده است و در مفاتیح الجنان در ضمن نماز جعفر طیار ذکر شده است] که در این هنگام خوانده شود، بخواند و در پی آن به سجده رود و تلاش کند که حتما گریه کند گر چه به مقدار کم و همین که چشمش را اشک گرفت حاجتش را از خدا بخواهد. این عمل را تا زمانی که حاجتش روا شود انجام دهد، و اگر نشد بداند که یا کم خواند ویا با اعتقاد کامل نخوانده است.
قیمت هر انسانی همانی است که آن را دوست می دارد.
حاج آقا دیباجی مؤسس مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت در جمع اساتید مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت با توجه به کلام امیرالمؤمنین در نهج البلاغه گفتند: قیمت هر انسانی همانی است که آن را دوست می دارد. بنابر این ارزش همه انسانها یکسان نیست، بلکه هر فرد به اندازه علاقه مندیهایش ارزش پیدا می کند؛ اگر علاقه او در حدّ یک خانه و ماشین خوب باشد ارزش او در همین حدّ است. اما اگر انسان دوستدار کمالات و منشأ این کمالات یعنی خداوند باشد، در اینصورت به اندازه ی خود خداوند ارزش پیدا خواهد کرد، در نتیجه با بالا بردن سطح علاقه مندیهایمان می توانیم ارزش خودمان را بالاتر ببریم.
برگزاری جلسه اخلاقی با حضور خانم دکتر بیگی مشاور امور خانواده
به گزارش خبرنگار مدرسه علمیه الزهرا (س) جلسه ای با حضور خانم دکتر بیگی مشاور امور خانواده در سالن اجتماعات مدرسه علمیه برگزار شد. خانم دکتر بیگی از مشاوران حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به تفاوت های موجود بین زن و مرد در نظام آفرینش، خاطر نشان کردند : زنان باید با توجه به ویژگی های شخصیتی و توانایی ها و استعدادهایی که خداوند در وجود آنان به ودیعه نهاده است، انرژی های مثبت درونی خود را تقویت نموده و در خانواده به عنوان رکنی مهم و قوی نقشی فعال ایفا نمایند. ایشان سه راه را برای استفاده بیشتر از انرژی های مثبت پیشنهاد کردند :
1. یک بعدی نبودن ؛ یعنی علاوه بر درس خواندن، در جنبه های مختلف زندگی فعال بوده. 2. حس تداوم برای سازگاری بیشتر با محیطی که در آن قرار می گیریم؛ به این صورت که برای برقراری ارتباط بیشتر با دیگران راههای نفوذ در دل ها را پیدا کنیم. 3. تقویت باورهای دینی ؛ نقش خدا را در همه امور پررنگ بدانیم، همانطور که بزرگ ترهای ما در کلام خودشان دائم از الفاظی استفاده می کردند که حاکی از عمق این باور بود.
باید در برخورد با دیگران ابتدا تکلیف خود را بدانیم و پس از شناخت این تکلیف از موضع خودمان کوتاه نیاییم، گاهی پیش می آید که در روابط اجتماعی و خانوادگی و قرار گرفتن در محیط هایی که از نظر مذهبی با ما تناسب ندارند، یا تحت تأثیر آن محیط قرار می گیریم و یا منزوی می شویم .
در این شرایط می توان برنامه هایی برای خود داشته باشیم که بر موضع صحیح خود پافشاری کرده و به جای همراهی با دیگران، دیگران را با خود همراه بسازیم.
در پایان خانم دکتر بیگی به سؤالات عمومی و اختصاصی طلاب پاسخ دادند.
برپایی ایستگاه صلواتی رهروان انقلاب
در دومین روز از دهه مبارک فجر، به همت معاونت فرهنگی و بسیج طلاب حضرته معصومه(س) در قالب
برنامه های ستاد دهه فجر، ایستگاه صلواتی درمدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت برپا شد.
باشد که مورد رضایت حضرت باری تعالی قرار گیرد.
وقتی پسری به راحتی به محبوبش میرسد ، براحتی هم او را رها می کند.
مردی در تاریکی بیابان، برگ چکی را گم کرد که چند صد میلیون تومان ارزش داشت. هرچه گشت آن را نیافت. در آخر ورقه ای را در تاریکی پیدا کرد و آن را آتش زد تا در روشنایی، آن چک ارزشمند ش را بیابد. در نهایت آن را نیافت و صبح هنگام متوجه شد که آن برگه، همان سرمایه او بوده است که از دست داده است.
برخی از دختران امروزی مانند این مرد هستند. خداوند مردان را چنان آفریده است که نیازمند و محتاج به تشکیل خانواده و داشتن همسر باشند و مردان حاضرند برای شنیدن صدای محبوب خود هر کاری بکنند، آنان برای شنیدن یک کلمه ی ” بله “ بر سر سفره عقد، حاضرند همه چیز را تقدیم محبوب شان بکنند.
آیا عاقلانه است که دختری ساعت ها با پسری که معلوم نیست تا به حال با چند نفر رابطه داشته است، به گفت و گو بنشیند بی آنکه آن پسر کم ترین بهایی را برای این هم صحبتی داده باشد؟
وقتی دختران امروز قدر خود را نمی دانند و وجود خود را رایگان در اختیار هر کس و نا کسی می گذارند، آیا انتظار می رود که پسران قدر آنان را بدانند؟
طبیعی است پسری که به راحتی به محبوبش رسیده قدر او را ندانسته و به راحتی هم او را رها می کند؟
دامن کوتاه به جای بمب...!
میشل هولباک نویسنده اسلام ستیز فرانسوی: ” برای غلبه بر مسلمانان باید آنها را به فساد کشید، اما از راه زور نمی توانیم افراط گرایی دینی را متوقف سازیم. پس بهتر است مسلمانان را به فساد بکشانیم. به جای بمب، دامن های کوتاه و گوشواره فرو ریزیم.”
حجاب عزت است یا اسارت/ص106.
آرزوهای دختر 6 ساله سرطانی